یکی از روش‌های درمانی ارزان، ساده و بسیار موثر برای آنفولانزا و سرماخوردگی، استفاده از سیر است که در تمام طول تاریخ برای درمان بسیاری از چیزها، از معده‌درد گرفته تا جذام، استفاده ‌شده است. خواص چشمگیر سیر زمانی خود را نشان می‌دهد که برای برطرف کردن عطسه و سرفه‌های شدید ناشی از آنفولازا یا سرماخوردگی از آن استفاده کنیم. وقتی سیر را خرد می‌کنید، یک واکنش شیمیایی صورت می گیرد و آلیسین تولید می‌کند. این ترکیب برای سلامتی بسیار ضروری و حیاتی است، و با اختلالاتی نظیر فشار خون بالا و عفونت‌های باکتریایی یا قارچی مبارزه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که سیر می‌تواند مانع از بروز انواع سرطان‌ها شود. طریقه‌‌ مصرف همیشه یادتان باشد که برای مصرف سیر چه به صورت خردشده و یا بریده‌شده، بعد از پوست کندن به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا آلیسین آن فعال شود.

یکی از روش‌های درمانی ارزان، ساده و بسیار موثر برای آنفولانزا و سرماخوردگی، استفاده از سیر است که در تمام طول تاریخ برای درمان بسیاری از چیزها، از معده‌درد گرفته تا جذام، استفاده ‌شده است. خواص چشمگیر سیر زمانی خود را نشان می‌دهد که برای برطرف کردن عطسه و سرفه‌های شدید ناشی از آنفولازا یا سرماخوردگی از آن استفاده کنیم.
وقتی سیر را خرد می‌کنید، یک واکنش شیمیایی صورت می گیرد و آلیسین تولید می‌کند. این ترکیب برای سلامتی بسیار ضروری و حیاتی است، و با اختلالاتی نظیر فشار خون بالا و عفونت‌های باکتریایی یا قارچی مبارزه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که سیر می‌تواند مانع از بروز انواع سرطان‌ها شود.
طریقه‌‌ مصرف
همیشه یادتان باشد که برای مصرف سیر چه به صورت خردشده و یا بریده‌شده، بعد از پوست کندن به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا آلیسین آن فعال شود.
چای سیر آغشته به زنجبیل
حدود ۲ اینچ از زنجبیل را پوست کنده و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشد. ۱ تا ۲ حبه سیر را به آن اضافه کرده و بگذارید پنج دقیقه آن را به خود بگیرد. می‌توانید برای مزه‌د‌ار کردن کمی به آن عسل اضافه کنید.
درمان آنفولانزا و سرماخوردگی
اگر دچار میکروب یا ویروس خاصی شده‌اید و می‌خواهید سریعا خوب شوید، ۱ تا ۲ حبه سیر را با نصف فنجان آب تصفیه‌شده مخلوط کنید. و سریعا آن را بنوشید و بلافاصله بعد از آن یک لیوان آب بخورید.
تسکین‌دهنده‌های حاوی عسل و سیر
این ترکیب خصوصا برای درمان سرفه بسیار مفید است. یک حبه سیر را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید و بعد آن را بخورید و بعد از آن هم یک لیوان آب بنوشید.
(منبع: webmd)